Ofte stilte spørsmål

Her finner du både ofte stilte spørsmål og spørsmål som kanskje ikke blir stilt så ofte, men som er kjekt å vite uansett.

Du kan også kontakte oss på epost om du lurer på noe annet, eller via instagram om du ønsker det

Leveranse

Hvilke leveringsalternativer har dere?

Vi bruker “Posten” til å levere pakkene våre, og tilbyr levering via “Postkasse i butikk”, “Pakke til hentested” og “Pakke levert hjem”. 

Dersom du skulle ønske at vi kunne tilbydd et annet alternativ så send oss gjerne en epost om hva du skulle ønske, også kan vi kanskje legge til dette. 

Hvor mye koster frakt?

Frakten starter på 59kr, men hos oss får du fri frakt på pakker til postkasse fra 999kr. Fraktprisene blir automatisk kalkulert basert på pakkens vekt. Du kan lese om hva vi betaler for frakt her.

Hvor lang er leveransetiden?

Om vi har produktet på lager og du bestiller før kl 12 så sender vi ordren samme dag.

Normal leveransetid er 1-3 dager,  men om produktet er på restelager pleier vi å bestille fra leverandør på søndag og mottar varene fra leverandør på torsdag. Da sender vi varene med engang vi mottar de.

Fraktselvskapet har ikke mottatt pakken selvom jeg har fått sendingsbekreftelse?

Hvis du har fått sendingsbekreftelse så betyr det at pakken er sendt fra NEWT. Dersom det står at fraktselvskapet ikke har mottatt pakken enda så betyr det at den enten er på vei til terminalen, eller at den ligger i kø for scanning i terminalen.

Jeg har ikke mottatt sendingsbekreftelse?

Undersøk først om du har skrevet inn eposten riktig. Dersom eposten er riktig men du fortsatt ikke har mottat noe så sjekk både innboks og junkmail. 

Det kan hende pakken ikke er sendt fordi vi ikke har den på lager, men da vil vi sende deg epost for å spørre om du ønsker at vi sender en annen vare istedet eller om du ønsker  å refundere varen/bestillingen.

Hva gjør jeg om jeg har mottatt feil vare eller mangler en vare i ordren min?

Undersøk først om varen er ordren din er send i flere pakker. Om pakken veier for mye eller er for stor så må vi sende den i flere pakker. 

Hittil så har vi kun hatt 2 ordre som har manglet eller mottatt feil vare.(Sist oppdatert 05.05.2023)
(Det var fordi vi klarte å bytte om pakkesedlene til 2 personer som hadde samme navn, men leksen er lært og forhåpentligvis så skjer ikke det igjen 🙂  

Men dersom du skulle være så uheldig så er det bare å sende oss en epost med navn/ordrenummer + et bilde av ordren du har mottatt. Da kan vi sende deg en fraktlapp (som du kan skrive ut på posten) slik at du kan sende tilbake varen/ordren. Da kan vi enten refundere bestillingen eller sende deg den faktisk riktige varen.  (Viktig å ikke åpne produktet dersom det er en forbruksvare. Da kan vi ikke refundere den)

Gavekort og Rabatter

Kan jeg få en rabattkode?

Du kan få tak i rabattkoder ved å følge nyhetsbrevet vårt eller ved å bruke rabattkodene til våre ambassadører som du kan finne på sosiale medier.

Jeg glemte å oppgi rabattkoden min i bestillingen

Send oss en epost med ordrenummer/fullt navn + rabattkoden så kan vi trekke fra rabatten og refundere verdisummen

Returnere, bytte eller kansellere ordre

Jeg vil returnere/bytte en vare

Dersom du ønsker å bytte ut en vare i bestillingen din så kan du sende oss en epost med ordreinformasjon og hva du ønsker å bytte til. (Må gjøres før det har blitt sendt ut en sendingsbekreftelse)

Dersom du ønsker å returnere en vare så kan du sende oss en epost med ordreinformasjon så sender vi deg en returlapp på epost som du kan levere på posten. (Forbruksvarer kan ikke ha blitt åpnet)

Ved retur/bytte så betaler du som kund for frakt.
(Med mindre vi har gjort noe feil som feks manglende vare eller feil vare. Da dekker vi selvfølgelig frakten).

Når får jeg pengene tilbake ved retur?

Ved retur eller bytting så refunderer vi pengene når vi har mottatt ordren (Dette kan ta 1-4 uker). 

Ved kansellering av ordre før sending så blir pengene refundert uten å bli trukket og vil da være umiddelbar.

Dersom ordren er i behandling og pengene trukket så kan refundering ta 1-3 virkedager.

Dersom ordren er behandlet og sendt så må kunden betale for frakt og sende pakken tilbake igjen før pengene kan bli refundert.

Hvordan kan jeg få en returseddel?

Vi opplever svært lite retur fra kundene våre. Av miljøvennlige grunner sender vi derfor ikke som standard med en returtseddel, men vi sender gjerne en på epost om det er behov for en..

Om vi har gjort en feil med ordren din så kan du sende oss en epost med navn + bilde av ordren din, så kan vi sende deg en returseddel på epost som du kan printe ut (enten selv eller så kan dette også gjøres på Posten)

Hvordan vet jeg om dere har mottatt pakken i retur

Dersom du har sendt pakken får du kanskje egen mulighet til å spore pakken.

Dersom du har fått en returseddel så sender vi deg en sporingslink på pakken. 

Dersom pakken av en eller annen grunn ikke kan spores så kan du regne med at det tar 2-4 uker før vi mottar pakken.
Dette er ikke noe du aktivt trenger å følge med, vi oppdaterer deg så snart vi mottar den😉

Bestilling

Endre konto opplysninger?

Du kan selv logge inn og endre konto opplysninger ved å trykke på figuren på toppen av siden. Eller ved å trykke her

Kan jeg endre eller avbestille ordren?

Ja, absolutt! Dersom du ikke har mottatt en sendingsbekreftelse enda, så er det bare send oss en epost med navn/ordrenummer til home@newt.no og dele dine ønsker.

Hvordan kan jeg få en returseddel?

Vi opplever svært lite retur fra kundene våre. Av miljøvennlige grunner sender vi derfor ikke med en returtlapp.

Om vi har gjort en feil med ordren din så kan du sende oss en epost med navn + bilde av ordren din, så kan vi sende deg en returseddel på epost som du kan printe ut (enten selv om mulig eller så kan dette også gjøres på Posten)

Hvordan vet jeg om dere har mottatt pakken i retur

Dersom du har sendt pakken får du kanskje egen mulighet til å spore pakken.

Dersom du har fått en returseddel så sender vi deg en sporingslink på pakken. 

Dersom pakken av en eller annen grunn ikke kan spores så kan du regne med at det tar 2-4 uker før vi mottar pakken.
Dette er ikke noe du aktivt trenger å følge med, vi oppdaterer deg så snart vi mottar den😉

Andre Spørsmål

Har dere en fysisk butikk?

Nei, ikke enda iallefall, men vi har lager midt i Oslo og kan sende raskt til hele landet 😊

Bærekraft og miljø?

Vi prøver å gjøre så mange miljøbevisste valg som er mulig for oss, og med vekst vil vi få flere muligheter til å gjøre mer.

Vi bruker FNs bærekraftsmål som våre retningslinjer og prøver å bidra på de feltene vi kan.

Dette er noe vi er engasjert i, og er noe vi jobber med bak kulissene.

Vi er fortsatt små og har ikke muligheten til å påvirke med all verdens, men ved å fokusere på det så kan vi kanskje bidra litt, også håper vi å kunne bidra mer i fremtiden😊

Kan jeg bidra til deres vekst?

Ja, absolutt! Bare å fortelle noe hyggelig om oss til en venn hjelper oss mye. Du kan også legge igjen anmeldelser både på produkter og på trustpilot. Slik hjelper du både oss og andre kunder😊