Ofte stilte spørsmål
Her finner du både ofte stilte spørsmål og spørsmål som kanskje ikke blir stilt så ofte, men som er kjekt å vite uansett.
Du kan også kontakte oss på epost om du lurer på noe annet, eller via instagram om du ønsker det
Leveranse
Vi bruker “Posten” til å levere pakkene våre, og tilbyr levering via “Postkasse i butikk”, “Pakke til hentested” og “Pakke levert hjem”.
Dersom du skulle ønske at vi kunne tilbydd et annet alternativ så send oss gjerne en epost om hva du skulle ønske, også kan vi kanskje legge til dette.
Frakten starter på 59kr, men hos oss får du fri frakt på pakker til postkasse fra 999kr. Ikke alle fraktmetodene er gratis, men fraktprisene blir automatisk kalkulert basert på pakkens vekt. Du kan lese om hva vi betaler for frakt her.
Om vi har produktet på lager og du bestiller før kl 12 så sender vi ordren samme dag.
Normal leveransetid er 1-3 dager, men om produktet er på restelager pleier vi å bestille fra leverandør på søndag og mottar varene fra leverandør på torsdag. Da sender vi varene med engang vi mottar de.
Hvis du har fått sendingsbekreftelse så betyr det at pakken er sendt fra NEWT. Dersom det står at fraktselvskapet ikke har mottatt pakken enda så betyr det at den enten er på vei til terminalen, eller at den ligger i kø for scanning i terminalen.
Undersøk først om du har skrevet inn eposten riktig. Dersom eposten er riktig men du fortsatt ikke har mottat noe så sjekk både innboks og junkmail.
Det kan hende pakken ikke er sendt fordi vi ikke har den på lager, men da vil vi sende deg epost for å spørre om du ønsker at vi sender en annen vare istedet eller om du ønsker å refundere varen/bestillingen.
Undersøk først om varen er ordren din er send i flere pakker. Om pakken veier for mye eller er for stor så må vi sende den i flere pakker.
Hittil så har vi kun hatt 2 ordre som har manglet eller mottatt feil vare.(Sist oppdatert 05.05.2023)
(Det var fordi vi klarte å bytte om pakkesedlene til 2 personer som hadde samme navn, men leksen er lært og forhåpentligvis så skjer ikke det igjen 🙂
Men dersom du skulle være så uheldig så er det bare å sende oss en epost med navn/ordrenummer + et bilde av ordren du har mottatt. Da kan vi sende deg en fraktlapp (som du kan skrive ut på posten) slik at du kan sende tilbake varen/ordren. Da kan vi enten refundere bestillingen eller sende deg den faktisk riktige varen. (Viktig å ikke åpne produktet dersom det er en forbruksvare. Da kan vi ikke refundere den)
Gavekort og Rabatter
Prisene Prisene som du finner i butikken vår er ikke salg. Det er en sammenligning av våres priser imot prisene til andre leverandører.
Du kan få tak i rabattkoder ved å følge nyhetsbrevet vårt eller ved å bruke rabattkodene til våre ambassadører som du kan finne på sosiale medier.
Send oss en epost med ordrenummer/fullt navn + rabattkoden så kan vi trekke fra rabatten og refundere verdisummen
Returnere, bytte eller kansellere ordre
Dersom du ønsker å returnere/ bytte en vare så kan du sende oss en epost med ordreinformasjon og hva du ønsker å bytte til. (Forbruksvarer kan ikke ha blitt åpnet)
Ved retur/bytte så betaler kunden frakt. (Med mindre vi har gjort noe feil som feks manglende vare eller feil vare. Da betaler vi frakten).
Ved retur eller bytting så refunderer vi pengene når vi har mottatt ordren (Dette kan ta 1-4 uker).
Ved kansellering av ordre før sending så blir pengene refundert uten å bli trukket og vil da være umiddelbar.
Dersom ordren er i behandling og pengene trukket så kan refundering ta 1-3 virkedager.
Dersom ordren er behandlet og sendt så må kunden betale for frakt og sende pakken tilbake igjen før pengene kan bli refundert.
Dersom vi har gjort en feil med ordren din så kan du sende oss en epost med navn + bilde av ordren din. Da kan vi sende deg en returseddel på epost som du kan printe ut (enten selv eller hos Posten)
Dersom du har sendt pakken har du kanskje mulighet til å spore pakken selv.
Dersom du har fått en returseddel så kan vi sende deg en sporingslink på pakken.
Dersom pakken ikke kan spores så kan du regne med at det tar 2-4 uker før vi mottar pakken.
Men du trenger ikke å følge med, vi oppdaterer deg så snart vi mottar den😉
Bestilling
Du kan selv logge inn og endre konto opplysninger ved å trykke på figuren på toppen av siden. Eller ved å trykke her
Dersom du har glemt passord så kan du bytte passord her.
Dersom du har glemt eposten din så kan du sende oss en epost med ditt fulle navn så kan vi prøve å gjøre et søk i ordrene våre.
Ja, absolutt! Dersom du ikke har mottatt en sendingsbekreftelse enda, så er det bare send oss en epost med navn/ordrenummer til home@newt.no og fortelle hva du ønsker.
Om produktet er i restordre så betyr det at vi for øyeblikket er utsolgt for produktet, men at det er tilgjengelig hos leverandøren vår.
Du kan fortsatt bestille produktet, også vil vi sende med engang vi får det tilbake på lager.
Andre Spørsmål
Nei, ikke enda iallefall, men vi har lager midt i Oslo og kan sende raskt til hele landet 😊
Vi prøver å være så miljøbevisste som mulig og med vekst vil vi få flere muligheter til å gjøre mer.
Vi bruker FNs bærekraftsmål som våre retningslinjer og prøver å bidra på de feltene vi kan.
Jeg har tidligere jobbet i ca 3 år med diverse veldedighetsprosjekter som WWF, Sightsavers, Reddbarna, Røde Kors og Kirkens Nødhjelp.
Så dette er noe vi er engasjert i,og et par eksempler på noe vi gjør bak kulissene er feks:
Vi er fortsatt små og har ikke muligheten til å påvirke med all verdens, men ved å fokusere på det så kan vi kanskje bidra litt, også håper vi å kunne bidra mer i fremtiden😊
Ja, absolutt! Bare å fortelle noe hyggelig om oss til en venn hjelper oss mye. Du kan også legge igjen anmeldelser både på produkter og på trustpilot. Slik hjelper du både oss og andre kunder😊